خانه / کنکور / مطالعه در ماه آخر و هفته آخر کنکور

مطالعه در ماه آخر و هفته آخر کنکور

مطالعه در ماه های آخر و هفته های آخر کنکور

مرکز مشاوره تحصيلي تلفني سبز تدريس
مشاوره دهنده تخصصی کنکور و انتخاب رشته
تماس از طريق تلفن ثابت بدون گرفتن کد 9099071647
تماس از 8 صبح تا 12 شب – حتي در ايام تعطيل

مطالعه در ماه آخر و هفته آخر کنکور

ماه های آخر مطالعه کنکور بسیار مهم و معجزه آسا عمل میکند.بطوری که میتوان گفت درصد بالایی از موفقیت کنکور ها وابسته به این ماه های آخر است

پیشنهاد می‌شود، داوطلبان برنامه مطالعاتی خود را برای این دوره در دو قسمت تهیه کنند:

الف) از هم اکنون تا ۲ هفته مانده به کنکور (۲ ماه قبل از کنکور)

۱- درس هایی که در آن ضعف دارید و درس‌هایی که با توجه به رشته انتخابی ضریب بالا دارد، در اولویت مطالعه قرار دهید.

۲- تا حد ممکن از خواندن مطالب جدید خودداری شود. الان زمان آن رسیده است که کلیه مباحث خوانده شده، مرور و جمع‌بندی شوند. دیگر فرصت مطالعه عمیق مطالب تازه نیست.
۳- در تمام دروس نسبتا باید تسلط داشته باشید، هیج درسی را بطور کامل کنار نگذارید.
۴- بسته به میزان توانایی که دارید چند درس را در روز انتخاب کنید. ترجیحا یک اختصاصی، یک عمومی و بعد به مطالعه مرور خلاصه‌های خود که از ابتدای سال تهیه کرده‌اید بپردازید. بعد از مطالعه سریعا تست‌ های مربوط به آن را زده و بعد به بررسی پاسخهای تشریحی آن مبحث بپردازید و مشکلات خود را برطرف کنید.
۵- تست‌های دروس عمومی را سریعا بعد از مطالعه نزنید؛ روز بعد را به این امر اختصاص دهید و هر روز تست‌های دروس عمومی روز قبل را بزنید.
۶- دروسی را که به آنها علاقه ندارید و در آن ضعیف هستید در اول وقت و زمانی که حوصله دارید، مطالعه کنید.
ب) ۲ هفته مانده به کنکور
حالا می‌توانید با توجه به تست‌ های آزمون سال‌های قبل، هر روز از خود یک آزمون بگیرید.
شرایطی مانند روز کنکور ایجاد کنید. صبح زود از خواب بیدار شوید، حتی لباس راحتی برتن نداشته باشید، تصور کنید روز کنکور است و پشت میزخود نشسته‌ اید، زمان پاسخگویی را مشخص کنید و به تست زدن بپردازید.
پس از اتمام زمان مورد نظر به بررسی پاسخ‌ های تشریحی بپردازید، در صورت داشتن مشکلی در تست ها به منبع اصلی مطالعه‌‌ی خود رجوع کنید.
توصیه‌های عمومی
۱- در فاصله بین مطالعات خود زمانی به استراحت اختصاص دهید. از کارهایی که احتیاج به تمرکز دارد و منجر به فعالیت ذهنی شما می‌شود در زمان استراحت دوری جویید
۲- صبح زودتر بیدار شده و تا دیروقت بیدار نمانید. بیدار ماندن تا دیروقت بازده مطالعه شما را کم می کند.
۳- امر تغذیه خود را جدی بگیرید، حتما صبحانه (می‌تواند نان و پنیر همراه با گرد و،…) صرف کنید. روزانه یک لیوان شیر و عسل مناسب میباشد.
۴- از خوردن غذاهای پرحجم و چرب بپرهیزید. با افزایش حجم زیاد معده، خواب آلودگی هنگام مطالعه افزایش پیدا می کند.
۵- در زمان مطالعه تغذیه نخورید و در طول روز آب زیادی بنوشید. عصرانه مناسب بخورید.
۶- ورزش صبحگاهی را فراموش نکنید و هر روزتان را با نشاط آغاز کنید. ورزش برای کاهش اضطراب مناسب می باشد.
۷- از خوردن داروهای خواب‌آور دراین دوراندوری کنید.
از کنکور غول بزرگی نسازید شما تمام تلاش خود را کرده‌اید. زمانی را به دعا و نیایش اختصاص داده و خود را به خداوند بسپارید و بگذارید او راه‌ گشای شما دراین امر باشد در این‌ صورت دیگر داشتن اضطراب و استرس معنایی ندارد

 

منبع : مکتبستان

برای کسب اطلاعات و دریافت سوالات خود پیرامون کنکور با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

x

حتما ببینید

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 97

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 97 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 97 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در ...